Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

måndag 18 februari 2013

Mörkespår i djupsnö

Ja, när jag kom hem från jobbet idag så gick jag och Nellie ut i skogen för att lägga varsit blodspår åt Devil & Noomi. Att det både snöade, regnade och blåste ute hindrade inte oss. Att däremot pulsa runt i 2 timmar i djupsnö och mörker mitt i skogen, det är en annan femma.. Vi klättrade över stock & sten och tog oss över riktigt höga, jobbiga stenmurar och rotvältor. Vi ramlade ett par gånger, både när vi la spåren och gick dom, men hundarna väntade så fint tills vi kom upp på fötter igen.
Trots mörker och snöfall, tuff terräng och riktigt djup snö att pulsa i så är jag grymt imponerad på båda hundarna ! Dom hade ett relativt lugnt tempo, nosen i backen hela tiden, väldigt spårnoga, OCH dom struntade i våra blindspår =) Dom bar hem sina råddjursben stolt och låg och mumsade på dom en stund ute.
Väl inne sen låg dom helt utslagna på soffan, likaså jag, då jag hade jobbat i 8 timmar och trampa runt i snö, mörker, med pannlampa, linor, hundar, hinkar och blodspårstavar.. !

Tyvärr bli det inga bilder, pga mörker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar