Vi föder upp raserna Australian Shepherds & Mexikansk Nakenhund i en liten skala i hemmiljö. Vi har ca 2 kullar om året, och valparna som växer upp här, bo inne med oss och vänjer sig vid allt som hör vardagen till. Vi tränar viltspår & lydnad och åker på en hel del hundutställningar. Hundarna bor och lever med oss inne. Dom sover i sängen, ligger i soffan och följer mer än gärna med oss på äventyr när vi ska åka bil. Vi prioritera friska, glada, trevliga trygga och rastypiska hundar som fungerar så väl i hemmet som på tävlingsplan. Är du intresserad av en valp från oss är du varmt välkommen att höra av dej via mail eller telefon =)

måndag 25 mars 2013

Hundutställning i Malmö

I går va vi i Malmö med Unique, Devil & Noomi. Noomi har ju fällt precis ALL päls hon ser för jävlig ut men hon fick följa med ändå =)

Alla hundarna gick i olika klasser och alla fick very good och kom trea  i respektive klass.
Dom sköter sig jätte bra, och jag är så stolt över Unique som aldrig har varit på utställning innan =)

Däremot va själva utställningen under all kritik tycker jag. Golven va svin hala så hundarna slirade runt när vi sprang och så va det super trångt ! Jag vet att jag va lika irreterad förra året, så jag få se om jag kanske skippa malmö utställningen hädan efter..

Innan vi åkte hem så shoppade jag & Nellie loss. Vi handlade massor av leksaker och halsband till hundarna =) sen hittade jag en supersnygg ljusstake med Aussie motiv på =)

Här kommer hundarnas kritiker -Jag visste ju att alla hundarna va i fällning, men jag är ganska nöjd ändå. Jag kan nog hålla med domaren på dom flesta punkterna, och Devil måste växa till sig mer. Men jag tycker nog att Unique hade förtjänat ett CK i alla fall :P

UNIQUE - Juniorklass - Very Good - 3:a i JKK
Mycket bra typ. Fin storlek och bra propotioner. Feminint huvud, dock lite litet. Bra hals och överlinje. Lite öppna vinklar fram. Bra bröstkorg. Normalt vinklad bak. Rör sig bra. För dagen ganska urfälld och ullig i pälsen. 

NOOMI - Öppenklass - Very Good - 3:a i ÖKK
Mycket bra typ med fin storlek och propotioner, som för dagen är totalt urfälld. Mycket fint huvud och uttryck. Bra hals och överlinje. God kropp och vinklar. Bra benstomme och tassar. Rör sig lätt och effektivt. Kunde ha lite rakare päls och klarare blå färg.

DEVIL - Öppenklass - Very Good- 3:a i ÖKK 
God typ och storlek. Ganska lätt byggd. Huvudet skulle ha lite mer kraft i skallen. Ganska bra öron, lite ljusa ögon. Bra hals. Tillräckligt vinklad. Måste vidare utvecklas i kroppen. Lite lång i länden. Benstomme bra till storleken. Bra pälsstruktur men ej i bästa pälskondition för dagen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar